Wij hebben uw toestemming nodig.

• Noodzakelijke informatie.

• Voor uw veiligheid.

Om een veilige verzending van formulieren zoals het contactformulier of de registratie te kunnen waarborgen, maken wij gebruik van een zogenoemd csrftoken ter bescherming tegen CSRF-aanvallen (Cross-Site-Request-Forgery).

• Voor een optimale gebruikerservaring.

• Voor onze statistiek en verdere ontwikkeling.

Op onze website worden cookies van derden gebruikt, met name van Google. Wij maken gebruik van Google Analytics om statistische gegevens te verzamelen. Hiervoor wordt een eenduidige ID geregistreerd via welke het gebruikersgedrag op onze website (bezoeksaantallen, verblijfsduur enz.) en informatie voor reclamedoeleinden worden opgeslagen. Tot deze informatie behoren bijv. de laatste Google-query's of eerdere interacties met advertenties. Zo kunnen wij relevante advertenties op andere websites plaatsen die op uw interesses zijn afgestemd. Wij gebruiken daarnaast Google Maps om dealers in uw buurt te kunnen tonen en u betere zoekfuncties te kunnen bieden. Hiervoor worden uw locatie alsook uw IP-adres aan Google Maps doorgegeven. Voor de integratie van video's maken wij voor tracking- en analysedoeleinden gebruik van YouTube. Vereist is ook de toestemming voor de deactivering van de Google-tracking voor de betreffende tracking-ID. Bovendien kunnen via cookies de prestaties van de website worden geoptimaliseerd en kan de veiligheid worden gewaarborgd doordat digitaal ondertekende en gecodeerde registraties van uw Google-account-ID en het laatste aanmeldtijdstip worden opgeslagen. Hierdoor kan Google de gebruikers authentificeren, een frauduleus gebruik van login-gegevens voorkomen en de gebruikersgegevens tegen onbevoegde partijen beschermen. Bovendien wordt voorkomen dat de browser deze cookie samen met cross-site-query's verstuurt.

Riese & Müller breidt met RX Connect leidende rol bij de digitalisering van de e-bike verder uit

• Baanbrekende technologie en digitale diensten maximaliseren het gebruik en de beleving van de fietser.

• De RX Chip is vanaf modeljaar 2020 beschikbaar voor tal van modellen in de hele DE/AU/CH-regio en de Benelux.

• Drie verschillende servicepakketten: ConnectCare Basic, Smart en Comfort voor de individuele behoefte van klanten.

Het intelligente netwerk van de e-bike is een centrale succesfactor voor het creëren van krachtige, toekomstbestendige en duurzame mobiliteit. Riese & Müller is nu al pionier op dit gebied en zal zijn leidende rol in het modeljaar 2020 verder uitbreiden – met innovatieve technologie en digitale diensten die fietsers individueel ondersteunen en voorzien van belangrijke informatie over hun e-bike. De daarvoor benodigde RX Chip is vanaf modeljaar 2020 optioneel verkrijgbaar bij tal van modellen en zal naast Duitsland nu ook in Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, België en Luxemburg worden aangeboden.

Met RX Connect heeft Riese & Müller als digitale uitbreiding van zijn e-bikes een concept ontwikkeld waarin intelligente hardware en digitale diensten samenkomen en de rijbeleving van fietsers, de Rider-centric Experience (RX), wordt geoptimaliseerd. Hiermee zet Riese & Müller zijn visie van een intelligente en verbonden mobiliteit voor de toekomst voort. Het doel: 100 procent van alle e-bikes van Riese & Müller zijn connected. De slimme combinatie van vooruitstrevende technologie en individueel afgestemde serviceopties tilt de Connected E-Bike naar het volgende ontwikkelingsniveau en maakt de e-bikes van Riese & Müller nóg comfortabeler, efficiënter en veiliger in het dagelijks gebruik.

Bredere beschikbaarheid van de RX Chip

Door de onzichtbaar en permanent in de bike ingebouwde RX Chip kan de bike worden gelokaliseerd en verbonden en daarmee toegang geven tot de Riese & Müller RX Services, zoals de opsporing en terugbezorging in geval van diefstal. De chip kan met ingang van modeljaar 2020 als optie voor tal van Riese & Müller modellen worden geconfigureerd en is naast Duitsland nu ook verkrijgbaar in Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, België en Luxemburg. De connectiviteit van de RX Chip baseert op de extreem betrouwbare en geavanceerde technologie NarrowBand-IoT, die signalen met een laag accuverbruik, maar een grote reikwijdte en een optimale gebouwpenetratie overbrengt. Voor service-updates is vervanging van de RX Chip niet nodig. Nieuwe functies en diensten worden automatisch via over-the-air updates ter beschikking gesteld.

Riese & Müller RX Services: persoonlijk gebundelde diensten vanuit één bron

Met de RX Services biedt Riese & Müller haar klanten toegang tot een gestaag groeiend aantal functies betreffende hun e-bike. Daarvoor hoeft de bike na de aankoop alleen maar online te worden geregistreerd en op de serviceportal 'My Bike' - zijn digitale thuishaven - te worden aangemeld. Daar kunnen klanten hun individuele RX Services boeken via de nieuwe ConnectCare-servicepakketten. Die bieden Connectivity Features (in de toekomst beschikbaar zijn rijstatistieken, weergave van de parkeerplek of valdetectie), een vervangservice bij diefstal en een uitgebreide premiumverzekering voor heel Europa. Ook kan gebruik worden gemaakt van handige functies in de serviceportal 'My Bike' (bijv. online melden van diefstal). Vanaf oktober 2019 kunnen klanten in Duitsland kiezen tussen de ConnectCare-pakketten Basic, Smart of Comfort en krijgen daarmee een servicepakket dat is afgestemd op hun individuele behoeften, digitaal en gebundeld vanuit één bron. In Oostenrijk, Zwitserland, Nederland, België en Luxemburg zijn voor de start vanaf het voorjaar 2020 de RX Chip en het servicepakket ConnectCare Basic inclusief nationale diefstalbescherming verkrijgbaar.

De verzekeringsdekking in de ConnectCare-pakketten wordt in samenwerking met onze partner Zurich ter beschikking gesteld.