Wij hebben uw toestemming nodig.

• Noodzakelijke informatie.

• Voor uw veiligheid.

Om een veilige verzending van formulieren zoals het contactformulier of de registratie te kunnen waarborgen, maken wij gebruik van een zogenoemd csrftoken ter bescherming tegen CSRF-aanvallen (Cross-Site-Request-Forgery).

• Voor een optimale gebruikerservaring.

• Voor onze statistiek en verdere ontwikkeling.

Op onze website worden cookies van derden gebruikt, met name van Google. Wij maken gebruik van Google Analytics om statistische gegevens te verzamelen. Hiervoor wordt een eenduidige ID geregistreerd via welke het gebruikersgedrag op onze website (bezoeksaantallen, verblijfsduur enz.) en informatie voor reclamedoeleinden worden opgeslagen. Tot deze informatie behoren bijv. de laatste Google-query's of eerdere interacties met advertenties. Zo kunnen wij relevante advertenties op andere websites plaatsen die op uw interesses zijn afgestemd. Wij gebruiken daarnaast Google Maps om dealers in uw buurt te kunnen tonen en u betere zoekfuncties te kunnen bieden. Hiervoor worden uw locatie alsook uw IP-adres aan Google Maps doorgegeven. Voor de integratie van video's maken wij voor tracking- en analysedoeleinden gebruik van YouTube. Vereist is ook de toestemming voor de deactivering van de Google-tracking voor de betreffende tracking-ID. Bovendien kunnen via cookies de prestaties van de website worden geoptimaliseerd en kan de veiligheid worden gewaarborgd doordat digitaal ondertekende en gecodeerde registraties van uw Google-account-ID en het laatste aanmeldtijdstip worden opgeslagen. Hierdoor kan Google de gebruikers authentificeren, een frauduleus gebruik van login-gegevens voorkomen en de gebruikersgegevens tegen onbevoegde partijen beschermen. Bovendien wordt voorkomen dat de browser deze cookie samen met cross-site-query's verstuurt.

Riese & Müller start exclusieve samenwerking met sharingplatform carvelo2go in Zwitserland

De firma Riese & Müller, fabrikant van premium-e-bikes uit het Duitse Darmstadt, breidt zijn samenwerking met het Zwitserse platform voor eCargo-bikesharing carvelo2go in steden en gemeenten duidelijk uit.

Riese & Müller en carvelo2go zijn al sinds 2015 partners en hebben het sharingconcept met succes in diverse Zwitserse steden geïntroduceerd. Gisteren vond de eerste bijeenkomst voor geïnteresseerde dealers in de Mobilitätsakademie in Bern plaats. In 2017 wordt dit samenwerkingsverband in heel Zwitserland naar andere steden en gemeentes uitgebreid - Riese & Müller en carvelo2go werken exclusief samen.

Bikesharing, het georganiseerd delen van fietsen, is één van de meest veelbelovende businesmodellen van onze tijd, vooral op het gebied van transportfietsen. Het sharingconcept wordt verder ontwikkeld met de hoogwaardige collectie eCargo-Bikes van Riese & Müller, dealers als servicepartners en de zogenaamde hosts die de rol van afgiftepunt voor de bikes op zich nemen.

"Wij zijn erg blij met de uitbreiding van de samenwerking met carvelo2go", zegt Heiko Müller, directeur van Riese & Müller. "Het onderwerp eCargo-Bikes is voor ons één van de meest boeiende gebieden van het hele e-bikesegment. De eCargo-bikesharing van carvelo2go past perfect bij onze ideeën over moderne mobiliteit. Daarnaast is het een fantastisch project dat we samen met onze talloze dealers kunnen realiseren."

carvelo2go is wereldwijd het eerste sharing-aanbod met een grotere, openbare vloot van elektrische transportfietsen. Zowel particulieren als bedrijven kunnen via het platform carvelo2go.ch een transportfiets reserveren en gebruiken. carvelo2go is een project van de Schweizer Lastenrad-Initiative (Zwitsers initiatief voor transportfietsen) van de Mobilitätsakademie AG van de TCS (Touring Club Schweiz) en het stimuleringsfonds Förderfonds Engagement Migros (www.carvelo.ch).

Ook voor de Mobilitätsakademie, die fungeert als promotor en exploitant van carvelo2go, is het samenwerkingsverband met Riese & Müller van groot belang: "De samenwerking geeft ons de noodzakelijke basis om carvelo2go in heel Zwitserland te kunnen introduceren en met succes te exploiteren. De producten van Riese & Müller hebben de testprocedure met vlag en wimpel doorstaan", aldus Jonas Schmid, projectleider van carvelo2go.