Wij hebben uw toestemming nodig.

• Noodzakelijke informatie.

• Voor uw veiligheid.

Om een veilige verzending van formulieren zoals het contactformulier of de registratie te kunnen waarborgen, maken wij gebruik van een zogenoemd csrftoken ter bescherming tegen CSRF-aanvallen (Cross-Site-Request-Forgery).

• Voor een optimale gebruikerservaring.

• Voor onze statistiek en verdere ontwikkeling.

Op onze website worden cookies van derden gebruikt, met name van Google. Wij maken gebruik van Google Analytics om statistische gegevens te verzamelen. Hiervoor wordt een eenduidige ID geregistreerd via welke het gebruikersgedrag op onze website (bezoeksaantallen, verblijfsduur enz.) en informatie voor reclamedoeleinden worden opgeslagen. Tot deze informatie behoren bijv. de laatste Google-query's of eerdere interacties met advertenties. Zo kunnen wij relevante advertenties op andere websites plaatsen die op uw interesses zijn afgestemd. Wij gebruiken daarnaast Google Maps om dealers in uw buurt te kunnen tonen en u betere zoekfuncties te kunnen bieden. Hiervoor worden uw locatie alsook uw IP-adres aan Google Maps doorgegeven. Voor de integratie van video's maken wij voor tracking- en analysedoeleinden gebruik van YouTube. Vereist is ook de toestemming voor de deactivering van de Google-tracking voor de betreffende tracking-ID. Bovendien kunnen via cookies de prestaties van de website worden geoptimaliseerd en kan de veiligheid worden gewaarborgd doordat digitaal ondertekende en gecodeerde registraties van uw Google-account-ID en het laatste aanmeldtijdstip worden opgeslagen. Hierdoor kan Google de gebruikers authentificeren, een frauduleus gebruik van login-gegevens voorkomen en de gebruikersgegevens tegen onbevoegde partijen beschermen. Bovendien wordt voorkomen dat de browser deze cookie samen met cross-site-query's verstuurt.

Riese & Müller: Vóór 2025 willen wij het meest duurzame bedrijf binnen de e-bikebranche zijn.

Riese & Müller staat met zijn producten voor een duurzame manier van leven. Onder het kopje 'Verantwoordelijkheid' is het thema duurzaamheid sinds 2018 stevig verankerd in de bedrijfsstrategie. De visie is duidelijk: vóór 2025 wil Riese & Müller het meest duurzame bedrijf binnen de e-bikebranche zijn. Reeds met de verhuizing naar het nieuwe bedrijfsgebouw werden talloze concrete maatregelen geïmplementeerd om dit doel te bereiken.

Riese & Müller geeft al meer dan 26 jaar actief vorm aan de mobiliteit van de toekomst. Elk jaar werden de e-bikes en e-cargo-bikes naar een nieuw niveau getild om het e-bike-plezier te verhogen en ervoor te zorgen dat de auto steeds vaker blijft staan. Naast voortdurende verbeteringen aan producten behoort ook verantwoordelijkheid voor mens en milieu tot de strategie van Riese & Müller. Door de opening van de nieuwe productielocatie begin 2019, waar duurzaam ondernemen mogelijk is, kreeg deze strategie een vertaling naar de praktijk.

"Om onze visie voor 2025 te kunnen realiseren, richten wij ons op de vier zuilen van verantwoordelijkheid: cultuur, ecologie, sociaal engagement en economie. Het nieuwe bedrijfsgebouw is voor ons een belangrijke stap om talloze maatregelen op het gebied van duurzaamheid te implementeren," aldus dr. Sandra Wolf, CEO van Riese & Müller.

Eén van de belangrijkste doelstellingen is om zo weinig mogelijk grondstoffen te gebruiken en op een goede manier met het milieu om te gaan. De energievoorziening van het nieuwe gebouw zal volledig CO2-neutraal zijn. 80 procent van de totale energiebehoefte wordt nu al door een eigen zonne-energiesysteem geleverd. Op dit moment wordt er nog een magazijn met een tweede installatie voor zonne-energie gebouwd. Vanaf de eerste helft van 2020 zal dan 100 procent van de energiebehoefte zelf worden geproduceerd. Voor de koeling van het gebouw is een energie-efficiënt aircosysteem geplaatst dat hoofdzakelijk op passieve maatregelen is gebaseerd. Ook in het gebouw worden nu al talloze projecten gerealiseerd die baanbrekend zijn. In het magazijn kon de hoeveelheid afvalplastic in de hoogbouwstellingen door de introductie van een nieuw spanbandsysteem met 95 procent worden verlaagd. Alle medewerkers worden op hulpbronnenbesparende wijze van gratis drinkwater voorzien. Daarbij maakt Riese & Müller consequent gebruik van een Brita-waterfilterinstallatie en eigen herbruikbare flessen. Bij een groot aantal tappunten in het gebouw kunnen de herbruikbare flessen met water worden gevuld en daarmee wordt het vervoer van meer dan 90.000 flessen per jaar voorkomen. Naast de interne tewerkstelling van mensen met een handicap ondersteunt Riese & Müller ook de Sonnenhof in Mühltal, een werkplaats vlak in de buurt van het nieuwe bedrijfsgebouw. In het bedrijfsinterne Corner Café worden naast de melk van de Sonnenhof uitsluitend producten van Demeter- of bio-kwaliteit aangeboden en door een hergebruiksysteem besparen we meer dan 50.000 wegwerpbekers per jaar. Het doel is om alle interne en externe evenementen bij Riese & Müller afvalvrij te laten verlopen en er wordt bewust gestreefd naar vegetarische of "vleesarme" catering.

"Wij willen binnen de branche iets teweegbrengen en ook onze partners uitdagen om samen met ons deze belangrijke weg in te slaan. Wij weten dat we voor een grote uitdaging staan en dat er nog veel moet gebeuren. Maar wij hebben de eerste stappen gezet en een doel geformuleerd, "zegt dr. Sandra Wolf, CEO van Riese & Müller.

Heiko Müller, Markus Riese und Dr. Sandra Wolf (van links)