De New Charger.
Geïntegreerd design en hightech-uitrusting met deze e-bike voor dagelijks gebruik.

Riese & Müller, fabrikant van premium e-bikes, brengt in het seizoen 2018 een nieuwe interpretatie van het succesvolle model Charger op de markt: de New Charger. Deze e-bike beschikt over een sportief, geïntegreerd design. De fiets heeft een hightech uitrusting met Bosch PowerTube accu en een optionele DualBattery Technology. De zitpositie is uiterst comfortabel. Al deze factoren maken deze e-bike perfect voor het dagelijkse gebruik.

De New Charger is de eerste compleet geïntegreerde e-bike van Riese & Müller. Het idee erachter en het karakteristieke ontwerp sluiten naadloos aan op de succesvolle Charger-serie. Dankzij de integratie van de Bosch PowerTube accu ontwikkelt de New Charger zich tot een onafhankelijk all-in-one concept. “Het succes van de Charger-lijn is gebaseerd op de geslaagde combinatie van een zeer sportief design en een comfortabel rijgedrag. Deze pluspunten werden ook bij de ontwikkeling van de New Charger toegepast. Met de complete integratie van de Bosch Power accu is de New Charger zowel technologisch als esthetisch de e-bike van de toekomst,” aldus Heiko Müller, oprichter en directeur van Riese & Müller.

De integratie werd bij de New Charger consequent gerealiseerd. De Bosch PowerTube accu is in de onderbuis geïntegreerd. Voor het opladen kan de accu met een handgreep uit de onderbuis worden verwijderd of op de e-bike zelf worden opgeladen. De kabels zijn in het frame weggewerkt.

Het design sluit naadloos aan op het sportieve karakter van het Charger-concept. De voor de Charger kenmerkende knik in de achtervork en de tweekleurige look geven de New Charger zijn eigen karakter. Bijzonder detail: de combinatie van matte en glanzende kleuren. De dynamiek van de Charger wordt nog eens extra benadrukt door de hoger liggende achtervork. Deze maakt een uitrustingsvariant met een onderhoudsarme riemaandrijving van carbon mogelijk. De speciale aandrijving garandeert een rustige loop en een bijzonder hoog rijcomfort. De carbon riemaandrijving is bij alle modelvarianten met een traploze NuVinci versnelling toegepast. Voor sportieve fietsers is de New Charger met een efficiënte Shimano kettingversnelling de juiste keuze.

Naast de in het frame geïntegreerde 500 Wh-accu kan de accucapaciteit met de Riese & Müller DualBattery Technology naar 1000 Wh worden uitgebreid. Hiervoor wordt een standaard accu op de onderbuis geplaatst. Deze is zo handig in het midden van de framedriehoek geïntegreerd, dat het extra gewicht geen gevolgen heeft voor het rijgedrag. De voor Riese & Müller kenmerkende krachtige rijdynamiek blijft dan ook behouden.

De New Charger mountain vult het e-MTB-palet aan. Riese & Müller biedt met de New Charger mountain een highend e-MTB aan voor lange en veeleisende tochten. Deze fiets staat daarmee voor uitstekende rijdynamiek en met de DualBattery Technology voor een onovertroffen actieradius en maximale hoogtemeters. De New Charger mountain wordt geleverd met Bosch Performance CX-motor, PowerTube van 500 Wh en 11-speed Shimano Deore XT.

De New Charger-modelserie is als Mixte-versie met een schuin aflopende bovenbuis verkrijgbaar. De DualBattery Technology is optioneel. Er zijn zeven verschillende uitrustingsvarianten en de prijs begint bij 3.879,00 €. De New Charger wordt in de kleuren electric red metallic, black en pearl white aangeboden en is vanaf oktober 2017 leverbaar.

New Charger touring: Bosch Performance CX, 500 Wh PowerTube, 10-speed Shimano Deore, 3.879,00 €.

New Charger touring HS: Bosch Performance Speed, 500 Wh PowerTube, 11-speed Shimano Deore XT, 4.589,00 €.

New Charger nuvinci: Bosch Performance CX, 500 Wh PowerTube, NuVinci traploos, riemaandrijving, 4.289,00 €.

New Charger nuvinci HS: Bosch Performance Speed, 500 Wh PowerTube, NuVinci traploos, riemaandrijving, 4.899,00 €.

New Charger GH nuvinci: Bosch Performance CX, 500 Wh PowerTube, NuVinci traploos, riemaandrijving, Fat Tire, 160 kg toegestaan totaalgewicht, 4.489,00 €.

New Charger GT nuvinci HS: Bosch Performance Speed, 500 Wh PowerTube, NuVinci traploos, riemaandrijving, Fat Tire, 4.999,00 €.

New Charger mountain: Bosch Performance CX, 500 Wh PowerTube, 11-speed Shimano Deore XT, 4.389,00 €.

Over Riese & Müller.

Riese & Müller is een Duitse premium-fabrikant van e-bikes, e-cargo-bikes en vouwfietsen. Het bedrijf werd in 1993 door Markus Riese en Heiko Müller opgericht. Tegenwoordig heeft de locatie Weiterstadt bij Darmstadt meer dan 250 medewerkers. Naast de beide oprichters maakt Dr. Sandra Wolf sinds 2013 deel uit van de directie. Met zijn producten geeft Riese & Müller de e-mobiliteit van de toekomst vorm. Het bedrijf staat voor een toepassingsgeörienteerde productontwikkeling, voor vernieuwende e-bike technologieën en de voor Riese & Müller typerende krachtige rijdynamiek. Het merk is wereldwijd vertegenwoordigd en beschikt over een exclusief dealernetwerk.

Contactpersoon pers

T. +49 (0) 6151 / 36686-9966