De nieuwe Roadster.
Puur urban design.

De nieuwe Riese & Müller Roadster is een volledige facelift van de succesvolle wegklassieker en valt op door zijn elegante, puristische esthetiek die helemaal is afgestemd op snelle ritten over asfalt. Een speciaal element is de variant in electric green metallic en bovendien is de Roadster Mixte met lage instap een bijzonder fraaie variant.

Voor het modeljaar 2018 heeft de Roadster, het wegmodel van Riese & Müller, een facelift gehad. "Wij wilden een nieuw uiterlijk creëren dat is gebaseerd op het idee van de Roadster maar toch een nieuwe interpretatie is. Met het nog helderder vormgegeven design en de sportieve en moderne afstemming hebben wij de perfecte snelle stadsflitser gemaakt", aldus Markus Riese, oprichter en directeur van Riese & Müller.

Het design wordt gekenmerkt door fraaie details. Strak langs de wielen geplaatste spatborden in de kleur van het frame en het gebruik van smalle, licht lopende banden benadrukken het minimalistische beeld. De optioneel verkiesbare bagagedrager weerspiegelt het minimalistische van de framebuizen en beschikt slechts over twee spijlen. De bagagedrager is onzichtbaar onder het achterste spatbord bevestigd, wat de hele achterbouw een opgeruimd uiterlijk geeft. Nieuw is ook de eveneens optionele voorste bagagedrager die qua vormgeving aansluit bij de achterste bagagedrager. De drager beschikt over een centraal bevestigde bodemplaat van hout en over een slim uitgevoerd bindersysteem, zodat de meest uiteenlopende bagagestukken flexibel kunnen worden bevestigd.

De klassieke Roadster is voorzien van de nieuwe Bosch Active Plus-motor, de HS-modellen beschikken over een Bosch Performance Speed-aandrijving. Voor optimale efficiëntie beschikken de varianten touring en touring HS over een schakelsysteem met slechts één Shimano kettingversnelling. De nieuwe urban-variant beschikt over een Shimano Alfine naafversnelling en riemaandrijving.

De Roadster is beschikbaar in drie framematen en in de kleuren matzwart, wit en electric green metallic. Naast de klassieke Roadster is er ook de Roadster Mixte met lage instap. Dit model is in vier verschillende uitrustingsvarianten met ingang van oktober 2017 en vanaf 2.959,00 € verkrijgbaar.

Roadster city: Bosch Active Plus, 400 Wh, 8-Gang Shimano Nexus, vrijloop, 3.059,00 €  (ook als Mixte).

Roadster touring: Bosch Active Plus, 400 Wh, 10-speed Shimano Deore, 2.959,00 € (ook als Mixte).

Roadster touring HS: Bosch Performance Speed, 500 Wh, 10-speed Shimano Deore, 3.779,00 € (ook als Mixte).

Roadster urban: Bosch Active plus, 500 Wh, 11-speed Shimano Alfine, riemaandrijving, 3.779,00 € (ook als Mixte).

Over Riese & Müller.

Riese & Müller is een Duitse premium-fabrikant van E-Bikes, E-Cargo-Bikes en vouwfietsen. Het bedrijf, dat in 1993 door Markus Riese en Heiko Müller werd opgericht, heeft tegenwoordig meer dan 250 werknemers in de vestiging in Weiterstadt (bij Darmstadt). In 2013 heeft dr. Sandra Wolf zich als directeur bij de beide oprichters gevoegd. Riese & Müller geeft met haar producten vorm aan de e-mobiliteit van morgen en staat voor een toepassingsgerichte productontwikkeling, voor innovatieve E-Biketechnologieën en de kenmerkende krachtige Riese & Müller rijdynamiek. Het merk is wereldwijd aanwezig en de distributie vindt plaats via een exclusief netwerk van dealers.

Contactpersoon pers

T. +49 (0) 6151 / 36686-9966