meer te weten komen OK

De Delite 25.
Speciale editie 25 jaar Riese & Müller.

Ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum lieten Markus Riese en Heiko Müller hun droom op het gebied van e-bikes in vervullen gaan: de Delite 25. De beide oprichters van de fabrikant van premium e-bikes uit Weiterstadt baseerden de Delite op het high-end model Delite met Control Technology. De Delite 25 voldoet dan ook aan al de persoonlijke wensen die ze aan een e-bike stellen. Delite 25 neemt een bijzondere plaats in onder de e-bikes: de Control en DualBattery Technology wordt gecombineerd met Syntace- en Fox Factory-elementen met een Kashima-coating. Verder beschikt de e-bike over een Shimano XTR Di2-versnelling en hoogwaardige schijfremmen.

In 1993 richtten Markus Riese en Heiko Müller met de Birdy-vouwfiets een bedrijfje op in de garage van het ouderlijk huis. 25 jaar later behoort Riese & Müller tot de toonaangevende fabrikanten van premium e-bikes in Europa. Met deze jubileum-uitgave grepen de beide oprichters hun kans en rustten het high-end model Delite volgens hun eigen wensen uit. “De Delite is en blijft een van onze paradepaardjes. Deze fiets hebben we met hart en ziel ontwikkeld. Bij de Delite 25 hebben we de beste componenten toegepast die er volgens ons verkrijgbaar zijn op de markt. Bovendien hebben we, zoals men van Riese & Müller gewend is, uitsluitend die aspecten gekozen die voor de toepassing ideaal zijn. Het resultaat is een e-bike die topprestaties levert op het gebied van vakkennis en rijgedrag. De ideale fiets voor personen die waarde hechten aan techniek, esthetiek en een maximale dynamiek”, aldus Heiko Müller, oprichter en directeur van Riese & Müller.

20 jaar na de eerste Delite en een complete relaunch (voor het laatst in 2017), verschijnt in 2018 de Delite 25 op de markt. De fiets is uitgerust met een van de belangrijkste technologieën van Riese & Müller: de Control Technology. De Control Technology combineert een actieve achterbouw met een geoptimaliseerde verende voorvork en een meeverende bagagedrager. De hierdoor verbeterde wegligging geeft de fiets een sportief karakter. De fiets blijft ook bij hoge snelheden veilig. Al deze elementen leveren een bijdrage aan het krachtige en dynamische rijgedrag van een Riese & Müller e-bike. Bij de Delite 25 werden in de Control Technology componenten van Fox Factory ingebouwd. De buitenste vorkbuizen met de zeer sterke Kashima-eloxal coating zijn vrijwel wrijvingsvrij en slijtvast. Ze reageren zeer goed door een gering losbraakmoment.

De standaard uitrusting van de Delite 25 omvat de Riese & Müller DualBattery Technology. Dankzij de toepassing van twee accu’s verdubbelt zich de accucapaciteit naar 1.000 Wh. Een ander hoogtepunt is de uitrusting met Syntace-componenten in de stuurpen, het stuur en de zadelpen. Het stabiele stuur van carbon is zeer veilig, dankzij de nieuwe vezeltypes, de plaatsing van de vezellagen en de extra versterking van punten die aan een hoge belasting worden blootgesteld. Het stuur dempt uitstekend bij (sterke) vibraties. Ook de Syntace Force-stuurpen overtuigt door de extreem hoge stabiliteit. De combinatie van een zeer harde, smeedbare aluminium legering en echt 3D-smeedwerk maken de stuurpen zeer stijf en stabiel. De zadelpen van licht, uiterst hard aluminium is optimaal aan het zadel bevestigd en kan goed ingesteld worden.

De Delite 25 is uitgerust met de vernieuwende elektronische Shimano XTR Di2 versnelling en schakelt dan ook uiterst precies. De stroom voor de versnelling komt rechtstreeks uit de accu. Hoogwaardige hydraulische Shimano XTR schijfremmen zorgen voor een optimaal remgedrag en bieden maximale controle.

Elke Delite 25 is genummerd. Een door Markus Riese en Heiko Müller persoonlijk ondertekend certificaat wordt meegeleverd. De Delite 25 is vanaf september 2017 in black voor 9.999,00 € bij de dealer verkrijgbaar.

Delite 25: Bosch Performance CX, 1.000 Wh, 11-speed Shimano XTR Di2, Fat Tire, Fox Factory luchtvering, 9.999,00 €.

Over Riese & Müller.

Riese & Müller is een Duitse premium-fabrikant van e-bikes, e-cargo-bikes en vouwfietsen. Het bedrijf werd in 1993 door Markus Riese en Heiko Müller opgericht. Tegenwoordig heeft de locatie Weiterstadt bij Darmstadt meer dan 250 medewerkers. Naast de beide oprichters maakt Dr. Sandra Wolf sinds 2013 deel uit van de directie. Met zijn producten geeft Riese & Müller de e-mobiliteit van de toekomst vorm. Het bedrijf staat voor een toepassingsgeörienteerde productontwikkeling, voor vernieuwende e-bike technologieën en de voor Riese & Müller typerende krachtige rijdynamiek. Het merk is wereldwijd vertegenwoordigd en beschikt over een exclusief dealernetwerk.

Contactpersoon pers

Tel. +49 (0) 6151 / 36686-9966