U heeft het laatst de [series] bekeken.
Heeft u hiermee uw fiets al gevonden?

Naar [series] of Naar [product_category]

U heeft het laatst de [bike] bekeken.
Heeft u hiermee uw fiets al gevonden?

Naar de [bike] of Naar [product_category]

U heeft bij uw laatste bezoek een [bike] geconfigureerd.
Wilt u uw configuratie opnieuw openen?

Naar mijn configuratie of Naar [product_category]

De nieuwe Packster 40.
De Packster-serie wordt uitgebreid met een compacte e-cargo-bike als crossover-model.

Met de Packster 40 brengt Riese & Müller, fabrikant van premium e-bikes, voor het eerst een compacte e-cargo-bike op de markt. Met een laadlengte van 40 cm en een gewicht van nog geen 30 kg is dit model een perfect crossover-model tussen een e-bike en grotere transportfietsen. Bij het slimme Packster-concept zijn verschillende soorten opbouw mogelijk: van een houten bak tot een Carry System waarmee kinderen vervoerd kunnen worden. De fiets overtuigt door het voor Riese & Müller kenmerkende behendige rijgedrag. De toepassingsmogelijkheden van de Packster 40 zijn dan ook ongekend.

Met de nieuwe Packster 40 beschikt de Riese & Müller Packster-serie over een korte e-cargo-bike. Het is een crossover-model tussen een e-bike en een klassieke e-cargo-bike. De Packster 40 is onlosmakelijk met de Packster-serie verbonden. De serie onderscheidt zich door een rechtlijnig, minimalistisch en functioneel design. De fietsen kunnen variabel ingezet worden, bieden uitstekende transportmogelijkheden en kunnen aan verschillende lichaamslengtes worden aangepast. “Met de Packster 40 hebben we onze droom van een moderne, dynamische e-cargo-bike vervuld. De fiets zal ongetwijfeld bij enthousiaste fietsliefhebbers in de smaak vallen: van jonge ouders tot mensen die de auto eens wat vaker willen laten staan. Alle fietsers profiteren van de behendigheid van een normale fiets”, aldus Markus Riese, oprichter en directeur van Riese & Müller.

De Packster 40 is net zo behendig als een normale e-bike, maar beschikt over een 40 cm lange laadruimte aan de voorzijde. Dankzij het geringe gewicht van nog geen 30 kg kan de Packster 40 opgetild worden om bijvoorbeeld een traptrede te passeren.

Net als de Packster 60 en de Packster 80 beschikt de Packster 40 over optimale keuzemogelijkheden. Naast de basisopbouw zijn er verschillende andere soorten opbouw met handige oplossingen verkrijgbaar. Tot de opties behoort een houten bak, waarvan de zijwanden verwijderd of naar beneden geklapt kunnen worden, zodat er sprake is van nog meer laadcapaciteit. De bak past zich uitstekend aan het smalle silhouet van de Packster-serie aan. Er wordt ook een geheel nieuw Carry System aangeboden. Het systeem bestaat uit een metalen reling met gevoerde zijwanden van weerbestendig en waterdicht Cordura-materiaal. Aan de binnenzijde kunnen in een net- en ritssluiting-tas kleinigheden bewaard worden. Aan de reling kunnen extra tassen voor bagage worden aangebracht. Het Carry System kan optioneel worden besteld als comfortabele kinderversie met een gevoerd kinderzitje met riemen en een in hoogte verstelbaar hoofdbereik. De Packster 40 biedt ruimte aan één kind, dat tegen de rijrichting in zit. Optioneel en in combinatie met de bak of het Carry System is er een handig, afsluitbaar opbergvak verkrijgbaar. Deze optie is geheel nieuw bij e-cargo-bikes. Het vak bevindt zich in de bodem van de laadvloer en kan opengeklapt worden.

De Packster 40 beschikt over een bij het model passende Bosch aandrijving. Optioneel is de fiets verkrijgbaar met de Riese & Müller DualBattery Technology. Deze technologie zorgt voor een dubbele actieradius. De Packster 40 is vanaf september in de beide kleuren racing red en light grey en in vijf uitrustingsvarianten verkrijgbaar. De prijs is vanaf 4.079,00 €.

Packster 40 city: Bosch Active Cruise, 400 Wh, 8-speed Shimano Nexus, 4.079,00 €.

Packster 40 touring: Bosch Performance CX, 500 Wh, 10-speed Shimano Deore, 4.489,00 €.

Packster 40 touring HS: Bosch Performance Speed, 500 Wh, 10-speed Shimano Deore, 5.099,00 €.

Packster 40 nuvinci: Bosch Performance CX, 500 Wh, NuVinci traploos, riemaandrijving, 4.999,00 €.

Packster 40 nuvinci HS: Bosch Performance Speed, 500 Wh, NuVinci traploos, riemaandrijving, 5.609,00 €.

Over Riese & Müller.

Riese & Müller is een Duitse premium-fabrikant van e-bikes, e-cargo-bikes en vouwfietsen. Het bedrijf werd in 1993 door Markus Riese en Heiko Müller opgericht. Tegenwoordig heeft de locatie Weiterstadt bij Darmstadt meer dan 250 medewerkers. Naast de beide oprichters maakt Dr. Sandra Wolf sinds 2013 deel uit van de directie. Met zijn producten geeft Riese & Müller de e-mobiliteit van de toekomst vorm. Het bedrijf staat voor een toepassingsgeörienteerde productontwikkeling, voor vernieuwende e-bike technologieën en de voor Riese & Müller typerende krachtige rijdynamiek. Het merk is wereldwijd vertegenwoordigd en beschikt over een exclusief dealernetwerk.

Contactpersoon pers

T. +49 (0) 6151 / 36686-9966