meer te weten komen OK

Design & Innovation Award voor Riese & Müller

De Delite mountain en Packster nuvinci behoren tot de meest innovatieve producten van 2017.

De modellen Delite mountain en Packster nuvinci van Riese & Müller, de fabrikant van premium e-bikes uit het Duitse Darmstadt, zijn bekroond met de Design & Innovation Award 2017.

De Design & Innovation Award werd ingesteld in 2013 en is de belangrijkste onderscheiding in de fietsindustrie. De eisen die worden gesteld liggen vele malen hoger dan voor reeds bestaande onderscheidingen. Het doel is om de internationale bikesector blijvend te verbeteren, inspiratie te geven, trends te formuleren en grensoverschrijdend knowhow te delen. De ingediende producten worden uitvoerig getest, gekeurd en besproken door een ervaren team van de tijdschriften Enduro Mountainbike, E-Mountainbike en Gran Fondo Cycling. Ook voorkennis uit richtinggevende gesprekken met de bike-industrie en factoren van buiten de sector spelen een rol bij het toekennen van de Award. Alleen de beste en meest innovatieve producten worden met de Design & Innovation Award bekroond.

"We zijn heel erg blij dat we bij de Design & Innovation Award meteen in twee categorieën de winnaar zijn geworden", zegt Markus Riese, bedrijfsleider bij Riese & Müller. "Dit bevestigt dat we goed werk leveren en we voelen ons zeer vereerd dat we worden onderscheiden voor de beste en meest innovatieve producten van 2017.“

De Delite mountain werd bekroond in de categorie "e-mountainbikes". Deze bike is door zijn hoogwaardige frame, de Control Technology met volledige vering en de goede grip van de mountainbikebanden een echt wonder van comfort. De DualBattery technologie en de onderdelen, zoals de vaste verlichting en een drinkfles aan de zijkant van de stuurbuis, maken deze e-bike nog beter geschikt voor tochten. "Verder rijden, meer beleven!“ is het motto van het winnende model.

De Packster nuvinci werd tot winnaar uitgeroepen in de categorie "Urban". Deze e-bike valt op door zijn heldere, minimalistische vormgeving en rijgedrag - ook bij volledige belading. De dubbele actieradius door het DualBattery concept plus de krachtige Bosch Performance CX motor zorgen ook bij lange ritten voor ondersteuning. De variabiliteit van de accessoires leverde ook punten op. De Packster wordt tot besluit omschreven als een "baanbrekende e-cargobike".