Eurobike Award 2016 voor de Delite GT touring van Riese & Müller

Premium SUV van Riese & Müller is bekroond met de belangrijkste prijs voor fietsdesign.

De fabrikant van premium-e-bikes uit het Duitse Darmstadt ontving gisterenavond in Friedrichshafen de Eurobike Award voor het model Delite GT touring. De e-bike werd bekroond in de categorie E-bikes en Pedelecs.

De Eurobike Award behoort tot de hoogste onderscheidingen die een bedrijf in de fietsbranche kan krijgen. De prijs wordt uitsluitend toegekend aan uiterst grensverleggende nieuwe producten en innovaties en geeft daarmee een heldere boodschap af aan dealers en gebruikers. De wedstrijd wordt uitgeschreven door de Messe Friedrichshafen en georganiseerd in samenwerking met de Duitse Designer Club (DDC). Dit jaar werd de besluitvorming van de Award-jury voor het eerst vergemakkelijkt door een digitale voorselectie. Daarbij maakte een uitgebreidere, twaalfkoppige jury een eerste keuze uit de inzendingen voor de Award. Hierna bleef een shortlist over van 270 nieuwe producten.

Markus Riese en Heiko Müller, de beide directeuren, waren enthousiast dat ze de Eurobike Award opnieuw hadden gewonnen: "We zijn heel erg blij met de Eurobike Award. We zijn zeer vereerd dat we uiteindelijk na de voorselectie van meer dan 270 nieuwe producten tot de winnaars behoren en het bevestigt dat we goed werk leveren."

De nieuwe Delite GT touring is de premium SUV onder de e-bikes van Riese & Müller. De aandrijving van de e-bike krijgt door de Shimano 11-speed kettingversnelling een uiterst hoog rendement. De combinatie van 27,5" wielen met brede banden en de Control Technology zorgt voor een optimale schokabsorptie, goede grip en een uitmuntend rustige loop - ook bij hoge snelheden. De term Control Technology staat bij Riese & Müller vanaf modeljaar 2017 voor alle fietsen met volledige vering. De actief verende achterbouw, de geoptimaliseerde verende voorvork en de meeverende bagagedrager vormen hun hart. Het uiterst functionele design en de slimme details, zoals de in het frame verborgen kabelgeleiding, geven de Delite zijn unieke karakter. Het gebruik van twee volledig geïntegreerde accu's in het Bosch DualBattery systeem verdubbelt de accucapaciteit tot 1000 Wh en leidt ertoe dat Riese & Müller wat betreft de actieradius aan de top staat.

Delite GT touring / Solar orange metallic

Uw contactpersoon