Wij hebben uw toestemming nodig.

• Noodzakelijke informatie.

• Voor uw veiligheid.

Om een veilige verzending van formulieren zoals het contactformulier of de registratie te kunnen waarborgen, maken wij gebruik van een zogenoemd csrftoken ter bescherming tegen CSRF-aanvallen (Cross-Site-Request-Forgery).

• Voor een optimale gebruikerservaring.

• Voor onze statistiek en verdere ontwikkeling.

Op onze website worden cookies van derden gebruikt, met name van Google. Wij maken gebruik van Google Analytics om statistische gegevens te verzamelen. Hiervoor wordt een eenduidige ID geregistreerd via welke het gebruikersgedrag op onze website (bezoeksaantallen, verblijfsduur enz.) en informatie voor reclamedoeleinden worden opgeslagen. Tot deze informatie behoren bijv. de laatste Google-query's of eerdere interacties met advertenties. Zo kunnen wij relevante advertenties op andere websites plaatsen die op uw interesses zijn afgestemd. Wij gebruiken daarnaast Google Maps om dealers in uw buurt te kunnen tonen en u betere zoekfuncties te kunnen bieden. Hiervoor worden uw locatie alsook uw IP-adres aan Google Maps doorgegeven. Voor de integratie van video's maken wij voor tracking- en analysedoeleinden gebruik van YouTube. Vereist is ook de toestemming voor de deactivering van de Google-tracking voor de betreffende tracking-ID. Bovendien kunnen via cookies de prestaties van de website worden geoptimaliseerd en kan de veiligheid worden gewaarborgd doordat digitaal ondertekende en gecodeerde registraties van uw Google-account-ID en het laatste aanmeldtijdstip worden opgeslagen. Hierdoor kan Google de gebruikers authentificeren, een frauduleus gebruik van login-gegevens voorkomen en de gebruikersgegevens tegen onbevoegde partijen beschermen. Bovendien wordt voorkomen dat de browser deze cookie samen met cross-site-query's verstuurt.

People & Culture: HR-afdeling bij Riese & Müller stelt de mens centraal

Om de bijzondere cultuur in het bedrijf ondanks de sterke groei te behouden en verder te ontwikkelen, is de HR-afdeling van Riese & Müller sinds begin april actief onder de naam "People & Culture" en werd tevens anders gestructureerd. De taken zijn in de toekomst nog meer gericht op een direct contact met de mensen binnen het bedrijf in plaats van op de klassieke personeelsadministratie die tegenwoordig vrijwel volledig geautomatiseerd is. De nieuwe afdeling staat onder leiding van Christine Vollmer die in het bedrijf al ruim 5 jaar als leidinggevende binnen de HR-afdeling werkzaam was, en nu de functie Head of People & Culture overneemt.

Christine Vollmer, Head of People & Culture

In de afgelopen jaren heeft Riese & Müller meer dan 300 nieuwe medewerkers in dienst genomen. Vandaag de dag werken in totaal 550 mensen samen om ervoor te zorgen dat Riese & Müller de wereldwijde marktleider op het gebied van premium e-bikes wordt. Door de sterke groei zijn ook de taken en uitdagingen van de HR-afdeling veelzijdiger geworden. Met name het behoud en de doorontwikkeling van de cultuur binnen Riese & Müller neemt meer ruimte in tijdens het dagelijks werk en staat voor de afdeling People & Culture vanaf nu centraal.

"Bij Riese & Müller hechtten wij altijd al aan een sterke teamgeest en platte hiërarchieën. Deze waarden hebben ervoor gezorgd dat wij zijn uitgegroeid tot een succesvol internationaal bedrijf met een eigen spirit. Met de nieuwe oriëntatie van de afdeling People & Culture willen wij een krachtig signaal naar binnen en buiten afgeven, dat duidelijk maakt dat bij ons de mens bij alle beslissingen centraal staat", aldus Christine Vollmer, Head of People & Culture.

Naast de focus op de mens en de bezetting van leidinggevende functies onafhankelijk van het geslacht, hecht Riese & Müller ook aan de persoonlijke ontwikkeling van zijn medewerkers. Hierdoor konden in de afgelopen weken talloze leidinggevende functies binnen de productie en administratie door medewerkers, waaronder ook veel vrouwen, worden ingevuld die zich binnen het bedrijf door speciale trainingsprogramma's persoonlijk verder hebben ontwikkeld en samen met hun teams het bedrijf Riese & Müller nog sterker maken.