Wij hebben uw toestemming nodig.

• Noodzakelijke informatie.

• Voor uw veiligheid.

Om een veilige verzending van formulieren zoals het contactformulier of de registratie te kunnen waarborgen, maken wij gebruik van een zogenoemd csrftoken ter bescherming tegen CSRF-aanvallen (Cross-Site-Request-Forgery).

• Voor een optimale gebruikerservaring.

• Voor onze statistiek en verdere ontwikkeling.

Op onze website worden cookies van derden gebruikt, met name van Google. Wij maken gebruik van Google Analytics om statistische gegevens te verzamelen. Hiervoor wordt een eenduidige ID geregistreerd via welke het gebruikersgedrag op onze website (bezoeksaantallen, verblijfsduur enz.) en informatie voor reclamedoeleinden worden opgeslagen. Tot deze informatie behoren bijv. de laatste Google-query's of eerdere interacties met advertenties. Zo kunnen wij relevante advertenties op andere websites plaatsen die op uw interesses zijn afgestemd. Wij gebruiken daarnaast Google Maps om dealers in uw buurt te kunnen tonen en u betere zoekfuncties te kunnen bieden. Hiervoor worden uw locatie alsook uw IP-adres aan Google Maps doorgegeven. Voor de integratie van video's maken wij voor tracking- en analysedoeleinden gebruik van YouTube. Vereist is ook de toestemming voor de deactivering van de Google-tracking voor de betreffende tracking-ID. Bovendien kunnen via cookies de prestaties van de website worden geoptimaliseerd en kan de veiligheid worden gewaarborgd doordat digitaal ondertekende en gecodeerde registraties van uw Google-account-ID en het laatste aanmeldtijdstip worden opgeslagen. Hierdoor kan Google de gebruikers authentificeren, een frauduleus gebruik van login-gegevens voorkomen en de gebruikersgegevens tegen onbevoegde partijen beschermen. Bovendien wordt voorkomen dat de browser deze cookie samen met cross-site-query's verstuurt.

Riese & Müller met nieuwe structuur ontwikkelingsafdeling

De ontwikkelingsafdeling van Riese & Müller, premium fabrikant van e-bikes en e-cargo-bikes, krijgt een andere structuur en is per direct opgedeeld in drie nieuwe divisies. De divisie Konzeption und Product Design valt sinds 1 februari 2019 onder de verantwoordelijkheid van Johannes Häuser (31) als Head of Product Design. Häuser is afkomstig van premium kinderwagenfabrikant Cybex en was daar als laatste werkzaam als Lead Designer. De divisie R&D Management valt onder de verantwoordelijkheid van Felix Ströder (33) als Head of R&D Management. Ströder is sinds 2017 bij Riese & Müller en was voorheen projectmanager op de ontwikkelingsafdeling. De divisie Data Management komt tijdelijk onder de vleugels van Alexander Eilhauer, Head of Supply Chain Management. Markus Riese is verantwoordelijk voor de centrale aansturing van de ontwikkelingsafdeling.

“Om de toekomstige uitdagingen van de markt het hoofd te bieden, hebben we bewust gekozen voor een nieuwe, meer wendbare structuur van de ontwikkelingsafdeling. Het heldere en onderscheidende design van de e-bikes en e-cargo-bikes van Riese & Müller willen we met het aanstellen van Johannes verder verfijnen en vertalen in nieuwe productconcepten. Door de nieuwe verantwoordelijkheid van Felix als Head of R&D Management hebben wij op de ontwikkelingsafdeling een centraal ankerpunt gecreëerd waarin de onderwerpen design, innovatie en technologie samenkomen. Daarnaast koppelen wij de afdelingen Innovation Strategy en Digital Strategy nog sterker aan de ontwikkelingsafdeling. Met Johannes en Felix hebben wij de gewenste kandidaten voor deze functies en kijken we uit naar alle toekomstige projecten”, aldus Markus Riese, oprichter en CEO van Riese & Müller.

Johannes Häuser is gediplomeerd designer en was na aanstellingen in Frankrijk en Zweden als laatste Lead Designer bij premium kinderwagenfabrikant Cybex in Bayreuth, Duitsland. Daar was hij verantwoordelijk voor het ontwerpen van veelvuldig bekroonde modellen, zoals kinderwagen Mios of babydraagzak Yema. Al tijdens zijn studie hield Häuser zich bezig met de eisen aan de mobiliteit van morgen en ontwierp voertuigen die flexibel inzetbaar zijn en het milieu langdurig moeten beschermen. Een gezamenlijk project met Murat Günak, de toenmalige hoofdontwerper van Volkswagen AG, over nieuwe mobiliteitstoepassingen zorgde ervoor dat Johannes Häuser definitief met toekomstgerichte mobiliteit is verbonden.

Felix Ströder heeft een master in werktuigbouwkunde en werkte tijdens zijn studie bij Audi AG in Neckarsulm. Voordat hij bij Riese & Müller werd aangesteld, was Ströder werkzaam als projectleider en Development Team-manager bij Topcon Electronics GmbH. Sinds 2017 is hij werkzaam als projectmanager R&D op de ontwikkelingsafdeling van Riese & Müller en heeft op dat gebied al zeer vroeg leidinggevende taken op zich genomen. In het modeljaar 2018 heeft Ströder een belangrijke bijdrage geleverd aan de begeleiding en introductie van nieuwe producten.

Johannes Häuser (links) en Felix Ströder