Please select your region

Note:

Please accept our guidelines on the use of cookies and Google Maps in order to use this function: When visiting this website, cookies are put on your computer, enabling us to provide you with information as quickly and easily as possible. We also work with third-party cookies, in particular those of Google (Services: Google Maps, Google Analytics). For more information on this, we recommend you to read our data protection declaration. In addition, we work with Google Maps in order to show you which dealers are located near you and in order to provide you with better search functions. For this, your location and IP address will be transmitted to Google Maps. Please accept the use of cookies and the use of Google Maps API so that you can take full advantage of all services and functions of our website.

Not at the cutting edge of technology?

Your browser version does not support all of the functions on our website.
Please update your browser.

We need your consent.

Wir verwenden auf unserer Webseite erforderliche und sicherheitsrelevante Cookies. Dies sind Cookies, die dazu dienen, die Nutzung der Webseite und die Navigation auf der Webseite schneller oder sicherer zu machen und die zum normalen Besuch der Webseite und zur Navigation auf der Webseite unbedingt erforderlichen besonderen Funktionen zu gewährleisten. Solche Cookies ermöglichen beispielsweise den sicheren Versand von Formularen über unsere Webseite, um zu verhindern, dass gefälschten Anfragen in unseren Systemen eingehen, sie speichern die von Ihnen abgerufene Art der Anzeige oder Version der Webseite, oder sie gewährleisten die Zuordnung eines Nutzers zu seinen gebuchten Services, seiner Bestellhistorie oder seinem digitalen Warenkorb. Die Datenverarbeitung erfolgt dabei aufgrund von Art. 6 Abs. 1 b) DSGVO. Die Nutzung dieser Cookies ist technisch erforderlich, um Ihnen in funktionaler und rechtskonformer Art und Weise die Webseite zur Verfügung zu stellen und einen Kauf oder die Inanspruchnahme der sonstigen Angebote auf unserer Webseite zu ermöglichen. Speicherdauer: Die meisten der erforderlichen und Sicherheits-Cookies werden nach Ablauf der Session, d.h. beim Schließen des Browsers, automatisch gelöscht. Einige dieser Cookies werden jedoch bis zu 2 Jahre gespeichert.

• For an optimum user experience.

Mit Ihrer Einwilligung verwenden wir verschiedene Cookies, um die Nutzererfahrung auf unserer Webseite zu optimieren. Im Einzelnen speichern wir über Cookies Informationen darüber, welche Produkte Sie zuvor aufgerufen oder mit anderen Produkten verglichen haben. Wir können Ihnen damit das zuletzt angesehene Produkt bei dem nächsten Seitenaufruf anzeigen. Speicherdauer: Die meisten der zur Optimierung der Nutzererfahrung gesetzten Cookies werden nach Ablauf der Session, d.h. beim Schließen des Browsers, automatisch gelöscht. Einige dieser Cookies werden jedoch bis zu 2 Jahre gespeichert. Die Rechtsgrundlage für das Setzen von Cookies für eine optimale Nutzererfahrung ist Ihre Einwilligung gemäß Art. 6 Abs. 1 a) DSGVO.

• For our statistics and further development.

Diese Kategorie wird auch als Analytics bezeichnet. In diese Kategorie fallen Aktivitäten wie das Zählen von Seitenbesuchen, die Geschwindigkeit beim Laden von Seiten, die Absprungrate und die für den Zugriff auf unsere Website verwendeten Technologien.

• For marketing and advertising.

Design & Innovation Award for Riese & Müller

Delite mountain and Packster nuvinci are among the most innovative products of 2017.

The Delite mountain and Packster nuvinci models by Riese & Müller, the German manufacturer of premium E-Bikes, have been presented with the Design & Innovation Award 2017.

The Design & Innovation Award was created in 2013 and is the leading award in the bike industry. It goes far beyond the expectations of other awards as it aims to improve the international bike industry long-term, create inspirations, define trends and communicate know-how across countries. The products submitted are intensively tested, examined and discussed by an experienced team made up of experts from the Enduro Mountainbike, E-Mountainbike and Gran Fondo Cycling magazines. Insider knowledge from future-oriented discussions with the bike industry as well as external trendsetters and renowned companies is also taken into consideration. Only the best and most innovative products are recognised with the Design & Innovation Award.

“We are delighted to have won the Design & Innovation Award in two categories,” says Markus Riese, Managing Director of Riese & Müller. “This award recognises our work and we feel highly honoured that two of our models have been named best and most innovative products of 2017.”

The Delite mountain excelled in the category “E-Mountain Bikes”. It stands out as a true wonder of comfort due to its high-quality frame, Control Technology with full suspension and mountain bike tires with superb grip. DualBattery technology and components such as fixed lighting and drinking bottles on each side of the head tube enhance its suitability for touring. “Ride further, experience more!” describes the winning model’s motto.

The Packster nuvinci came first in the “Urban” category. Its clear, minimalistic design and good handling even fully loaded convinced the panel of experts. The DualBattery concept offering twice the range and the powerful Bosch Performance CX motor provide reliable assistance even on longer rides. The Packster nuvinci also scored points due to the variability of its accessories and was described as a “ground-breaking E-Cargo bike”.