Please select your region

Note:

Please accept our guidelines on the use of cookies and Google Maps in order to use this function: When visiting this website, cookies are put on your computer, enabling us to provide you with information as quickly and easily as possible. We also work with third-party cookies, in particular those of Google (Services: Google Maps, Google Analytics). For more information on this, we recommend you to read our data protection declaration. In addition, we work with Google Maps in order to show you which dealers are located near you and in order to provide you with better search functions. For this, your location and IP address will be transmitted to Google Maps. Please accept the use of cookies and the use of Google Maps API so that you can take full advantage of all services and functions of our website.

Not at the cutting edge of technology?

Your browser version does not support all of the functions on our website.
Please update your browser.

We need your consent.

Wir verwenden auf unserer Webseite erforderliche und sicherheitsrelevante Cookies. Dies sind Cookies, die dazu dienen, die Nutzung der Webseite und die Navigation auf der Webseite schneller oder sicherer zu machen und die zum normalen Besuch der Webseite und zur Navigation auf der Webseite unbedingt erforderlichen besonderen Funktionen zu gewährleisten. Solche Cookies ermöglichen beispielsweise den sicheren Versand von Formularen über unsere Webseite, um zu verhindern, dass gefälschten Anfragen in unseren Systemen eingehen, sie speichern die von Ihnen abgerufene Art der Anzeige oder Version der Webseite, oder sie gewährleisten die Zuordnung eines Nutzers zu seinen gebuchten Services, seiner Bestellhistorie oder seinem digitalen Warenkorb. Die Datenverarbeitung erfolgt dabei aufgrund von Art. 6 Abs. 1 b) DSGVO. Die Nutzung dieser Cookies ist technisch erforderlich, um Ihnen in funktionaler und rechtskonformer Art und Weise die Webseite zur Verfügung zu stellen und einen Kauf oder die Inanspruchnahme der sonstigen Angebote auf unserer Webseite zu ermöglichen. Speicherdauer: Die meisten der erforderlichen und Sicherheits-Cookies werden nach Ablauf der Session, d.h. beim Schließen des Browsers, automatisch gelöscht. Einige dieser Cookies werden jedoch bis zu 2 Jahre gespeichert.

• For an optimum user experience.

Mit Ihrer Einwilligung verwenden wir verschiedene Cookies, um die Nutzererfahrung auf unserer Webseite zu optimieren. Im Einzelnen speichern wir über Cookies Informationen darüber, welche Produkte Sie zuvor aufgerufen oder mit anderen Produkten verglichen haben. Wir können Ihnen damit das zuletzt angesehene Produkt bei dem nächsten Seitenaufruf anzeigen. Speicherdauer: Die meisten der zur Optimierung der Nutzererfahrung gesetzten Cookies werden nach Ablauf der Session, d.h. beim Schließen des Browsers, automatisch gelöscht. Einige dieser Cookies werden jedoch bis zu 2 Jahre gespeichert. Die Rechtsgrundlage für das Setzen von Cookies für eine optimale Nutzererfahrung ist Ihre Einwilligung gemäß Art. 6 Abs. 1 a) DSGVO.

• For our statistics and further development.

Diese Kategorie wird auch als Analytics bezeichnet. In diese Kategorie fallen Aktivitäten wie das Zählen von Seitenbesuchen, die Geschwindigkeit beim Laden von Seiten, die Absprungrate und die für den Zugriff auf unsere Website verwendeten Technologien.

• For marketing and advertising.

Riese & Müller restructures its Development department

The premium E-Bike and E-Cargo bike manufacturer Riese & Müller has restructured its Development department and, with immediate effect, sub-divided it into three new departments. As Head of Product Design, Johannes Häuser (31) has been responsible for the Concept and Product Design department since 1 February 2019. Johannes Häuser comes to us from Cybex, the manufacturer of premium prams, and was their Lead Designer. Felix Ströder (33) is the Head of R&D Management with responsibility for the R&D Management department. Felix Ströder has been with Riese & Müller since 2017 and to date was a Project Manager in the Development department. The Data Management department will be managed on an interim basis by Alexander Eilhauer, Head of Supply Chain Management. Markus Riese will have central control of the Development department.

‘We have opted for a new and more agile structure of the Development department to meet future market challenges. We wish to further hone the clear and unmistakable design of Riese & Müller E-Bikes and E-Cargo bikes with the appointment of Johannes and translate this into new product developments. Giving Felix a new sphere of responsibility as the Head of R&D Management creates a central anchoring point in the Development department, bringing together design, innovation and technology. We are also dovetailing the Innovation Strategy and Digital Strategy departments even more closely with the Development department. Johannes and Felix were our preferred candidates for these roles and we are now very much looking forward to all our future projects’, explains Markus Riese, founder and CEO of Riese & Müller.

Johannes Häuser holds a degree in design and, following positions in France and Sweden, was most recently Lead Designer at Cybex, the manufacturer of premium prams, based in Bayreuth, Germany. At Cybex, he was responsible for the design of multiple award-winning models, like the Mios pram or the Yema baby carrier. Even as a student, Johannes Häuser tackled the requirements of the mobility of tomorrow and designed vehicles with versatile uses that are intended to preserve the environment in the long term. A joint project with the former Chief Designer of Volkswagen AG, Murat Günak, on new approaches to mobility ultimately helped Johannes Häuser to form a lasting bond with the issue of future-centric mobility.

Felix Ströder holds a master’s degree in mechanical engineering and has worked at Audi AG in Neckarsulm, Germany while still a student. Before joining Riese & Müller, Felix Ströder was a Project Manager and Development Team Manager at Topcon Electronics GmbH. He has been an R&D Project Manager in the Development department at Riese & Müller since 2017 and took on management tasks very early on in this department. Felix Ströder had a decisive impact on the management and introduction of new products in the 2018 model year.

Johannes Häuser (left) and Felix Ströder